Ryanairt a Schengeni szabályok sem érdeklik?

A hatóságok az érvényes szabályoknak megfelelően addig nem engedhetik elindulni a járatot, amíg a szükséges ellenőrzéseket el nem végezték. A repülőgép személyzete az AIRportal.hu-hoz eljutott információk szerint az egyik földi frekvencián kvázi megfenyegette a repteret, hogy, ha nem engedik elindulni őket este 8 óráig úgy, hogy ők nem hajlandóak elhagyni a gépet, akkor törlik a járatot, és közlik az utasokkal, és a nyilvánossággal, hogy a Budapest Airport megakadályozta a járat leközlekedését.

Feltehetően a járat személyzete azért ragaszkodott ahhoz, hogy nem száll ki a repülőgépből, mert a korábbi járatokon összegyűlt késéseik miatt, ha kiszállnak és alávetik magukat az ellenőrzésnek, akkor nem tudták volna tartani a tervezett fordulóidőt és kicsúsztak volna a munkaidejükből és nem tudták volna teljesíteni a járatot.

Update: a légitársaság személyzete és a hatóságok közötti patthelyzet úgy tűnik nem oldódott meg egykönnyen. A Ryanair végül FR8358-as járatszámmal egy másik repülőgépet küld Manchesterből amely elhozza a Budapestre tartó utasokat, a Budapestről Manchesterbe utazókat ez a gép fogja elszállítani. A járat tervezett indulása Budapestről: 00:15 (16:10 helyett!).

Problémás, megerőszakolt megoldás a Ryanair Ferihegyi üzemelése

A Ryanair 2-es terminálon történő üzemelése eleve rendkívül problémásnak bizonyult az utóbbi hetekben. Az ír fapados repülőgépei az utashidakkal ellátott állóhelyeket használják a 2A terminálon, azonban nem állnak rá az utashidakra. Az érkező utasok amennyiben Schengeni övezetből érkeztek, lépcsőn szállnak ki a gépből és besétálnak a 2A terminálépületbe. A non-Schengeni utasokat pedig buszok szállítják el a 2B terminálra.

Az induló utasoknak sem egyszerű a helyzetük: a 2B-ről busszal szállítják őket a repülőgéphez, a Schengeni övezetbe utazóknak pedig nem ritka, hogy 1 órát kell várakozni a fűtetlen (légkondicionálás nélküli – mi lesz nyáron?), levegőtlen utashídban összetömörülve, hogy utána lesétáljanak a betonra majd rövid buszozást követően egy másik lépcsőn keresztül beszálljanak a repülőgépbe. Az sem ritka, hogy az utasok az utashíd személyzeti lejáróként rendszeresített, tömeges használatra nyilvánvalóan alkalmatlan fém lépcsőjén sétálnak le a betonra, majd egy másik lépcsőn szállnak be az állóhelyen várakozó repülőgépbe.

A Ryanair gépei eközben foglalják (blokkolják) az utashidakkal ellátott állóhelyeket, így volt arra is példa, hogy a hagyományos légitársaságok gépei külső állóhelyre kényszerültek, mert nem volt szabad utashíd.

 

AIRportal.hu

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.